خواص پزشکی کرم خاکی در طب سنتی

خواص پزشکی کرم خاکی

یکی از خواص پزشکی کرم خاکی در تقویت قوای جنسی است . این کار با استفاده از نوعی روغن به نام روغن خراطین که از بدن کرم خاکی استحصال میشود امکان پذیر است . با استفاده از پیشرفتهای اخیر در علم مدرن، برخی از ترکیبات فعال و مولد مانند Lumbritin و terrestrolumbrolysn از بدن کرمهای خاکی از نوع Oligochaeta : Lumbricidea را جدا کردند.

 

dgsfgs - خواص پزشکی کرم خاکی در طب سنتی

خواص پزشکی کرم خاکی

 

در سال ۱۹۸۶ یک دانشمند ژاپنی عصاره آنزیمی را از کرمهای خاکی نوع Eisenia foetida  استخراج نموده که انعقاد خون را در حالت‌های آزمایشی حل می‌کند. آنزیم تهیه شده در طب پزشکی به صورت شفاهاً و به وسیله صنعت داروسازی این کشور ساخته شده است. به منظور استفاده در پیشگیری از بیماری‌های قلبی Cardiovascular در هنگ کنگ، ژاپن، کره و چین به کار برده می‌شود. این هم یکی دیگر از خواص پزشکی کرم خاکی .

نویسندگان و مؤلفان روشهای جمع‌آوری و عملی کرمهای خاکی دارویی و شفابخش، ترکیبات داروسازی و عملکرد بیمارستانی این دارو که شامل تاثیرات کرمهای خاکی بر روی سامانه عصبی و خون، سامانه قلبی، سامانه تنفسی، ماهیچه رحم، و عملکرد ضد سرطانی آنرا مورد بازبینی قرار دادند.کاربرد کلینیکی کرمهای خاکی به تفصیل ثبت شده است که شامل درمان طب آماس نای و تنگی نفس، بیماری صرع، فشار خون بالا، جنون جوانی، زخم پا، اگزما، خارش و کهیر، و بیماریهای anaphylactic، پروستات مزمن، سوختگی و تاول شکستگی‌ها، بیماری‌های ورم مغز، کمردرد مزمن، شکاف پوست، سکته بر اثر نارسایی خونی، زخم‌های حاد در بافتهای نرم، سرگیجه، وجود خون در ادرار و هماتمسیس، زخم معده، سنگ مثانه و درمان سرطان می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:
فروش کرم خاکی با گواهینامه جهاد

 

خواص پزشکی کرم خاکی در طب سنتی

از دیگر خواص پزشکی کرم خاکی می توان به خواص کرم خاکی در طب سنتی اشاره کرد .

در حدود ۲۳۰۰ سال پیش در کشور چین، از کرمهای خاکی به روش طب سنتی برای استفاده دارویی بکار برده می‌شد. در چین باستان دیلانگ( نام پزشکی چینی کرمهای خاکی) به عنوان داروی ضد فلج، داروی بیهوشی، جهت دفع مسمومیت، درمان فشار خون و درمان نازایی و همچنین درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر استفاده می‌شد. مانند: درمان ورم مفاصل، خارش، سوختگی، دمل‌های بزرگ، طب باد سرخ، درمان عفونت‌ها و التهاب‌ها

 

خواص پزشکی کرم خاکی بر روی پوست

از دیگر خواص پزشکی کرم خاکی استحصال روغن خراطین از کرم خاکی است .

در طب قدیم ایران به روغن خراطین معروف بوده که از آن برای حجیم کردن آلت , سینه , گونه و هر قسمت از بدن استفاده می شده است. این محصول یکی از مواد اولیه ای است که امروزه در جهان توسط شرکت های آرایشی بهداشتی بزرگ و با سابقه مورد استفاده قرار میگیرد.اولین تحقیقات در سال ۱۹۸۵ میلادی توسط شرکت داو انجام گرفت و در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار این محصول به اسم کرم A SKIN در جهان شهرت یافت.از آن پس شرکتهای بزرگ از روغن کرم خاکی به دلیل داشتن امگا۳,امگا۶ , امگا۹ و پروتیـن فراوان در کرمهای نرم کننده,جوان کننده پوست وحجیم کننده استفاده میکنند. . یکی از خواص مهم کرم خاکی این است که اگر از وسط ۲نصف شود میتواند اندام از دست رفته خود را خیلی سریع باز سازی کند از این رو خاصیت ترمیم کنندگی آن بسیار چشمگیر است.

مطلب پیشنهادی:
کرم خاکی زیست شناسی و تاثیرات ( ۳ )

 

arayeshi - خواص پزشکی کرم خاکی در طب سنتی

خواص پزشکی کرم خاکی بر روی پوست

 

 

نوشته های مرتبط
8 دیدگاه ها
    • محمد نادمی
      محمد نادمی
      ارسال پاسخ
      درود . درباره اثر روغن خراطین شک ندارم ولی روغن زالو رو اطلاع ندارم
  1. امید امیری
    امید امیری
    ارسال پاسخ
    سلام: روغن خراطین گرفته شده از کدام نوع کرم خاکی هست؟ تشکر
    • محمد نادمی
      محمد نادمی
      ارسال پاسخ
      معمولا ایزینا فوتیدا ولی از نوع کرم معروف به خراط نیز استفاده میکنن
  2. محمد نادمی
    محمد نادمی
    ارسال پاسخ
    درود . وقت بخیر . بنده تولید کننده کرم خاکی هستم و پزشک نمی باشم .
  3. محمد
    محمد
    ارسال پاسخ
    همیشه از نوشته های شما لذت میبرم. یکی از قدیمی ترین وبسایت ها در زمینه ورمی کمپوست هستید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند