کرم خاکی بزرگ جثه در کشور استرالیا

بزرگترین کرم خاکی

در استرالیا و در منطقه ای به نام “Gippsland” کرم خاکی وجود دارد که بیشتر شبیه به یک مار است ولی اندام های کرم را در اختیار دارد و رفتارش مثل کرم خاکی است. کرم های خاکی از جمله موجوداتی هستند که به ریز بودن و کوچکی معروف شده اند ولی گاهی اوقات این کرم های کوچک نیز می توانند به موجوداتی غول پیکر تبدیل شده و باعث شگفتی همگان شوند.
این کرم طولش می تواند به ۷۰ سانتی متر برسد که برای یک کرم عددی شگفت انگیز است.
این کرم ها بسیار آرام هستند و با توجه به رنگشان به سختی قابل شناسایی هستند. به گفته دانشمندان بسیاری از عمر این کرم ها در عمق ۳۰ یا ۴۰ سانتی متری زمین سپری می شود و تنها در مواقع بارش باران از خاک بیرون می آیند.
این کرم های خاکی غول پیکر بسیار شکننده هستند زیرا با دست زدن کوچک و البته نامناسب رفتار کردن با آن ها به راحتی کشته می شوند. بدن نرم این کرم ها برای حرکت در زیر خاک طراحی شده است.

 

حیوان عجیب بزرگترین کرم خاکی 300x268 - کرم خاکی بزرگ جثه در کشور استرالیا

حیوان عجیب بزرگترین کرم خاکی دنیا

 

 دیگر خصوصیات این گونه از کرم خاکی

این کرم خاکی در حالتی که خود را جمع کرده ۷۹سانتی‌متر بود حال آنکه به گفته دانشمندان در حالت باز شدن همین خزنده یافت‌ شده در گیپسلند طول آن به ۲متر می‌رسد.
جالب اینکه برای رسیدن به بیشترین رشد خود به ۵سال زمان نیاز دارند.

 

گونه کرم خاکی ایزینیا فوتیدا مناسب ترین گونه کمپوستر

یکی دیگر از گونه های مختلف کرم خاکی به نام ایزینیا فوتیدا کالیفرنیایی وجود دارد که به تازگی در حال گسترش در سطح جهان به منظور زباله خواری و تهیه کود ورمی کمپوست جهت مصرف درکشاورزی است . به نظر می رسد به زودی در ایران و جهان شاهد تغییرات زیادی در زمینه استفاده از انواع کود برای زراعت خواهیم شد . گفته می شود ورمی کمپوست یکی از غنی ترین کودهای ارگانیک در جهان می باشد که باعث انقلابی در کشاورزی و باغداری خواهد شد .
ورمی کمپوست حاصل از فعالیت و تغذیه کرم خاکی از بستر بقایای پوسیده گیاهی است که بدلیل سازگاری بالا با طبیعت و خواص ویژه اش رو به گسترش است .
دانشمندان برای ساختن الگوی آب و هوایی در آینده مشغول تحقیقات در زمینه آثار به جا مانده از کرم خاکی در گذشته ها هستند . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مطالب درج شده در قسمت های دیگر از همین سایت رجوع کنید .

مطلب پیشنهادی:
امکانات تولید ورمی کمپوست و تجهیزات

 

محمد نادمی . مدیر گروه ورمی کمپوستینگ. استان تهران و کرج .