طعمه ماهیگیری فروش کرم خاکی زنده قرمز

 

توجه توجه :

حتما بخش چپ همین صفحه قسمت ( مطالب ویژه و مهم ) را مطالعه کنید .

 

طعمه ماهیگیری کرم خاکی زنده قرمز

کرم های خاکی ارائه شده  از نوع قرمز بارانی که مناسبترین کرم خاکی جهت طعمه ماهیگیری می باشد .

جعبه ها به صورتی آماده شده اند تا بتوان کرم ها را علاوه برزنده نگهداشتن  با تکثیر بالا  برای مصارف مختلف استفاده کرد .

فروش به صورت خرده و در پک های مخصوص پرورش کرم خاکی به روش خانگی می باشد .

از این پس ارسال کرم خاکی در پک های مخصوص به تمامی نقاط ایران جهت کاربرد به عنوان طعمه ماهیگیری با قیمت مناسب امکان پذیر شد
گروه ورمی کمپوستینگ با آماده سازی پک های کلنی کامل آماده ارسال کرم خاکی جهت مصرف در طعمه ماهیگیری به صورت جزیی و خرده فروشی با یخچال به تمامی نقاط ایران می باشد.
همین بس که این کرم خاکی هست که آنقدر برای ماهی ها با ارزش و جذاب است که همواره به عنوان طعمه ماهی گیری ازکرم خاکی استفاده میشود.
کرم خاکی بهترین از غذاهای زنده با پروتئین بالا است که بسیاری از ماهیان آبزی دانی با دیدن آن خوشحال می شوند .
همچنین حتما شنیده اید که ماهی ها، صید قلابی می شوند که طعمه آن کرم خاکی باشد .
کرم خاکی ازدیر باز برای طعمه ماهیگیری استفاده شده وعنوانی جادوئی به خود اختصاص داده است .
این نوع کرم را باید ازمکانهائی تهیه کرد که خاکش کود شیمیائی وحیوانی نداشته باشد . در غیر این صورت بو یا اوره موجود در کرم خاکی ماهی را فراری میدهد .

نکته : ( گروه ورمی کمپوستینگ با آماده سازی بستری مناسب از مقدار اندکی کود گاوی شسته شده فاقد بو و اوره و ترکیباتی گیاهی این مشکل را به خوبی مرتفع ساخته است . )

معمول است قلاب را از نیمه بدن کرم وارد وقلاب را از درون شکم کرم عبور داده تابدنه قلاب کاملا پوشیده شودسپس نوک آن راخارج میکنیم قلاب کاملا پوشیده و دوقسمت ابتدا و انتهائی کرم آزادانه درآب حرکتهای وسوسه انگیز ازخود نشان میدهند .

دیگر قلاب را در شکم کرم به موازات عبورنداده و فقط از بغل عبور میدهیم میتوان کرمهای بیشتری قرار دادو ماهی های بزرگتری رافریب داد زدن کرم خاکی به قلاب تکهای از کرم را برش داده و قلاب را از شکم کرم عبور داده و در می آوریم این روش مختص ماهیهای متوسط است بیشترین کاربردش برای روش ماهیگیری با شناور است .

 

1affb354 9ae4 42a2 8b13 0fb5d57443d9 - طعمه ماهیگیری فروش کرم خاکی زنده قرمز

عکس ارسالی از مشتری
جعبه کرم خاکی زنده جهت ماهیگیری

 

فروش کرم خاکی خانگی طعمه صید ماهی

فروش به صورت خرده و در پک های مخصوص پرورش کرم خاکی به روش خانگی می باشد .

ارسال به تمام نقاط ایران بوسیله یخچال با قیمت مناسب صورت می پذیرد .
محتویات پک جعبه مخصوص خانگی شامل :

۱  مقداری بستر پرورش با کیفیت مطلوب

۲  مقدار ی کرم خاکی از بهترین گونه کمپوستر با تراکم بالا

۳ مقداری کوکون ( تخم کرم خاکی )

۴  تعداد قابل ملاحظه ای نوزادان کرم خاکی

۵ یک بسته غذای مخصوص کرم خاکی که به صورت پودر و خشک می باشد .

۶ یک بسته دستکش یک بار مصرف

۷ یک قاشق پلاستیکی بزرگ جهت برداشت و جابه جایی بستر پرورش

 

خاکی زنده جهت طعمه ماهیگیری e1469201823717 - طعمه ماهیگیری فروش کرم خاکی زنده قرمز

کرم خاکی زنده جهت طعمه ماهیگیری

 

خاکی زنده جهت طعمه شکار ماهیگیری e1475866404341 - طعمه ماهیگیری فروش کرم خاکی زنده قرمز

کرم خاکی زنده جهت طعمه شکار ماهیگیری

 

دلایل عدم موفقیت طعمه ماهیگیری با کرم خاکی

این سوال اکثرا” مطرح میشه که چرا بعضی وقتها کرم خاکی در ماهیگیری خوب جواب نمیده و حتی این سوال زمانی پیچیده تر میشه که دو ماهیگیر همزمان از دو طعمه مشترک کرم خاکی استفاده میکنن یکی موفق به صید میشه ولی اون یکی نمیتونه صید خوبی داشته باشه!!! من طبق تجربه و تحقیق به سه دلیل اشاره میکنم:

۱٫ اگر شخص ماهیگیر حرفه ای باشه میدونه میزان طعمه زنی کرم باید حتما” به اندازه جان قلاب تنظیم بشه و بکار گیری بیشتر از حد کرم در قلاب باعث میشه نوک قلاب به اندازه مکفی هنگام نوک زدن وارد نسوج دهانی ماهی هدف نشه!!! یا کرم رو به حدی کم به قلاب بزنیم که ماهی قادر به تشخیص قلاب بشه و از نوک زدن یا بلعیدن طعمه منصرف بشه!!! پس همیشه دقت کنین نسبت به قلابتون طعمه زنی کنین نه بیشتر نه کمتر!

مطلب پیشنهادی:
فروش کود ورمی کمپوست بسته بندی شده

۲٫ کرمهای خاکی مثل سایر موجودات از تنوع گونه ای قابل توجهی برخوردار هستن (۲۷۰۰ گونه)! بعضی از گونه ها به رنگ قرمز متمایل هستن بعضی به رنگ خاکستری تا قهوه ای ! اینجاست که باید دقت کنین گونه ای رو واسه طعمه زنی بکار بگیرین که هم روی قلاب خوب دوام بیاره هم بوی کافی زیر آب متساعد کنه! بهترین گونه کرمهای خاکی متمایل به قرمز (redworm) هستش ! کرمهای مایل به خاکستری و به خصوص قهوه ای اکثرا”یا هنگام پرتاب از قلاب جدا میشن یا زیر آب با نوک زدن مختصری از جانب ماهیهای کوچک به راحتی از قلاب جدا میشن! و هم بوی کمتری رو زیر آب متساعد میکنن!!!

۳٫ مهمترین و آخرین دلیل مکانیه که کرمهای خاکیمون رو ازش جمع آوری میکنیم! توجه داشته باشین که هرگز از مناطقی که آغشته به کود حیوانی هست کرم جمع نکنین!! به خاطر اینکه خاک این مناطق اوره زیادی داره یا کرمهایی که از این فضولات واسه تغذیه استفاده میکنن میزان زیادی اوره در خودش ذخیره میکنن و حتی از پوستشون به بیرون هم ترشح میکنن ! که با توجه به این مطلب که ماهی ها به بوی اوره حساسند و میشه گفت متنفرند به محض اینکه زیر آب با این نوع کرمها برخورد میکنن یا با اولین تست از بلعیدن طعمه منصرف میشن یا اصلا” بی تفاوت از کنار کرمها رد میشن!!! پس استفاده ی نا آگاهانه از این کرمها در ماهیگیری جواب عکس خواهد داد!
نکته : ( گروه ورمی کمپوستینگ با آماده سازی بستری مناسب از مقدار اندکی کود گاوی شسته شده فاقد بو و اوره و ترکیباتی گیاهی این مشکل را به خوبی مرتفع ساخته است . )

 

تعریف ماهی گیری و ماهیگیر

ماهی‌گیری یا ماهیگیری به شکار ماهی از آب با قلاب، تور یا هر ابزار دیگری می‌گویند. به کسی که ماهی می‌گیرد ماهی‌گیر یا ماهیگیر می‌گویند .

 

انواع ماهی گیری

ماهی گیری به دو دسته کلی ماهی گیری تجاری و ماهی گیری تفریحی تقسیم می شود.
ماهی گیری تجاری به دو صورت سنتی (غیرصنعتی) و صنعتی انجام می شود.
ماهی گیری تفریحی به دو روش ماهی گیری ورزشی و ماهی گیری غیرورزشی(سنتی) انجام می شود.

 

ماهیگیری سنتی

در روش سنتی معمولا از تور برای صید ماهی استفاده می شود . یکی از این روش ها نصب تورهای عمودی به صورت ثابت در طول خط ساحلی است که با استفاده از جزر و مد آب دریا باعث گیرافتادن ماهی در تور می شود.
روش دیگر استفاده از تورهای بزرگ در سطح یا کف دریاست . این تورها ممکن است در یک ناحیه دریا پهن شده یا توسط کشتی در مسیر مشخصی کشیده شود .

 

ماهی گیری تجاری

ماهی گیری ای که به منظور تامین درآمد از طریق فروش مستقیم ماهی، تولید فرآورده های دریایی یا تامین مواد اولیه صنایع مرتبط انجام می شود ماهیگیری تجاری نام دارد. در این روش ماهی گیری در مقیاس وسیع اما با توجه به محدودیت های روش و قوانین انجام می گیرد .

 

ماهی گیری صنعتی

ماهی گیری صنعتی به وسیله روش های نوین مانند استفاده از رادار، سونار، تصاویر ماهواره ای و تجیهیزات پیشرفته مکانیکی مانند تورهای هدایت شونده، جرثقیل های بزرگ و دستگاه های مکش انجام می گیرد.
بسیاری بر این غقیده اند که این روش ماهی گیری برای محیط زیست و تنوع موجودات آبزی بسیاز زیان بار است . اما در مقابل عده ای معتقدند که این روش یکی از راه های جلوگیری از کمبود غذا در بسیاری از کشورهای فقیر و در حال توسعه و همچنین مناسبترین روش برای جایگزینی محصولات دریایی بجای گوشت قرمز در رژیم غذایی انسان هاست .

 

ماهی گیری تفریحی

ماهی گیری تفریحی به منظور سرگرمی، ورزش، کسب لذت، زندگی در طبیعت و … انجام می گیرد.

این نوع ماهیگیری را میتوان تمرینی برای صبر نیز دانست .

 

 

ماهی گیری ورزشی

در این روش که طی دهه های گذشته در اکثر نقاط دنیا توسط ماهیگیران شناخته شده است، بر خلاف ماهی گیری تفریحی سنتی دیگر ماهی گیری بر مبنای نصب نوع خاصی از طعمه و انتظار نیست. بلکه از روش های واکنشی ماهی به طعمه یا شکار در حالت طبیعی استفاده می شود . از نمونه های این روش می توان به صید با لانسه، پشه، لور، قاشقک ، ماهی گیری با نیزه و طعمه زنده اشاره کرد. ماهیگیری تفریحی و ورزشی به عنوان ورزش بسیار شاداب در تمام دنیا رایج است و هر ماهی صید خاص خود را دارد .

مطلب پیشنهادی:
فروش دستگاه خشک کن کرم خاکی

 

ماهی گیری آسیب رسان به محیط زیست

ماهی گیری با برق
ماهی گیری با انفجار
ماهی گیری با سم یا مواد شیمیایی
ماهی گیری با تور های عرضی روخانه ای

 

طعمه هایی برای صید قزل آلا

از طعمه های طبیعی و مصنوعی جهت شکار یا صید ماهی قزل الا استفاده میکنند .

 

طعمه های طبیعی صید قزل آلا

کرم خاکی و ماگوت ـکرمها در واقع مادر طعمه های ماهیگیری میباشند همچون ورزش دو میدانی که مادر همه ورزشها میباشد اکثر ماهیان به کرم علاقه خاصی دارند.
میگوی آب شیرین که به گویش ماهیگیران رشد نامیده میشود که یکی از بهترین طعمه ها برای صید قزل آلا میباشد .
ماهی کیلکا که در واقع برای استفاده این ماهی از طعمه از نظر محیط بانان ممنوع میباشد ولی خوب جواب میدهد .
در واقع ماهی قزل آلا به اکثر طعمه ها در فصلهای مختلف حمله ور میشود چون خوی این نوع ماهی شکارچی و جنگجو میباشد. طعمه هایی مثل روده مرغ ـ دل مرغ ـ ملخ ـ زنبور ـ سوسک آبی ـ بچه قورباغه ـ بچه ماهی ـ زالو ـ آبدزدک و احشای برخی از ماهیها و گزارش شده که در رودخانه ها به خمیر هم گاهی حمله کرده اند .

 

قلاب ماهی گیری تعریف و روش استفاده

قلاب ماهی‌گیری وسیله‌ای است که برای ماهی‌گیری به کار برده می‌شود. قلاب ماهی‌گیری یکی از ابتدایی‌ترین ابزارهای بشر است که از ۳۰٬۰۰۰ پیش از چوب٬ سنگ و استخوان ساخته شده‌است. در سال ۲۰۰۵ نشریهٔ فوربز٬ قلاب ماهی‌گیری را به عنوان یکی از ۲۰ ابزار تاریخ بشر برگزید.
ماهی‌گیر٬ ریسمانی را به انتهای قلاب بسته و قلاب را درون آب می‌اندازد. با بلعیده شدن قلاب توسط ماهی٬ نوک تیز قلاب به بدن آن فرو رفته و ماهی اسیر می‌گردد.

 

انواع قلاب در طعمه ماهی گیری

در تمام دورانها، ماهیگیران راههایی را برای صید ماهی اختراع و امتحان کرده اند. نخ و قلاب یگانه روشی بود که قرنها باقی بود. انواع قلاب های ماهیگیری

نتیجه آزمونهای پر زحمت تلاش جمعی از صدها ماهیگیر در نسلهای متفاوت به طراحی قلابهای ویژه با دهانه، کمان، ساق، پیکان و چشم قلابهای ویژه انجامید. اصولأ تفاوت بین دوره ما و دوران گذشته در خصوص محصولات پیشرفته، در مفهوم سرعت، ابزارهای تولید پیچیده و مواد تشکیل دهنده می باشد.
از سوی دیگر الگوهای قلابهای مقدماتی در معرض تغییرات چندانی قرار نگرفته اند.قلاب ماهیگیری یک نوع قلاب می باشد که از آن برای صید ماهی استفاده می شود. ممکن است دارای پیکان نوک یا بدون آن باشد. بطور معمول به نخ ماهیگیری متصل می شود و معمولأ قلاب درون طعمه پنهان می گردد یا در زیر یا درون طعمه های مصنوعی به همراه آن کشیده می شود.

بیشتر قلابهای ماهیگیری قدیمی از استخوان و چوب تراشیده می شدند. بعدأ قلابهای فولادی به علت داشتن امتیاز توانایی نفوذ بهتر رایج شدند. قلابهای ماهیگیری مدرن پیکاندار شدند و با آبکاری روکش برنز، نیکل یا گالوانیزه ای بر روی آنها جلا یافتند و بشکل برنزی، نقره ای و خاکستری مات، رنگ آمیزی شدند. البته قلابها در محدوده ای از سایزهای متفاوت برای ماهیهای گوناگون قرار دارند. همچنین اشکال متفاوتی بعلت تفاوت ابعاد دهان ماهی و ایجاد برتری برای ماهیگیر وجود دارد.

امروزه تکنولوژی قلابهای جدید به آنها اجازه می دهد تا در رنگهای متفاوت شامل قرمز، سیاه، سبز، طلایی و صورتی عرضه گردند. خصوصأ اینکه بسیار نیز مردم پسند واقع شده اند. مثلأ ماهی کوچکی در قاره آمریکا زندگی می کند (آزاد ماهی قرمز) که اگر از این قلابها بصورت لخت و بدون طعمه استفاده کنید بخاطر رنگ آمیزیشان آن را به دهان خواهد گرفت.

 

روش های طعمه زدن به قلاب

از اساسی‌ترین نکات ماهیگیری روش زدن طعمه به قلاب است.
شیوه زدن طعمه به قلاب در بین ماهیگیران متفاوت است و
هر ماهیگیری ایده‌های زیادی در مورد طعمه زدن برای خود دارد.
معمولاً برای هر طعمه‌ای باید از یک قلاب مخصوص و در سایز مشخصی استفاده کرد.
اگر بخواهیم طعمه بزرگی به قلاب بزنیم باید سایز قلاب هم مقداری بزرگ باشد
که توانایی جوابگویی حجم طعمه را داشته باشد.
اما نکته اصلی شیوه طعمه زدن است
که در ادامه در مورد چند طعمه و شیوه زدن طعمه توضیحاتی می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی:
فروش کود سپراتور (کود شسته شده گاوی)

 

طعمه خمیر در ماهی گیری

برای زدن طعمه خمیر ابتدا باید خمیر نه آنقدر سفت باشد که پودر شود و
نه آنقدر شل باشد که به دست بچسبد.
سپس خمیر را مانند تیله گرد می‌کنیم و قلاب را در آن فرو می‌کنیم
به طوریکه قلاب از نوک تا نخ در بین خمیر باشد و حتی تیزی قلاب بیرون نباشد،
قلابهای پایه‌ کوتاه مناسب طعمه خمیر هستند.

 

طعمه کرم خاکی در ماهی گیری

اما در مورد این طعمه باید گفت که اگر کرم‌ها در اندازه‌‌ای نسبتاً درشت بودند
باید یک کرم به قلاب وصل کرد
و اگر کرمهای موجود کوچک بودند به ناچار باید دو یا سه کرم به قلاب وصل کرد.
برای این طعمه بهتر است نصف بدن کرم را از تیزی قلاب تا ساقه قلاب عبور می‌دهیم
به طوریکه نصف کرم وصل به قلاب است و نصف دیگر معلق و آویزان است.

 

طعمه بچه ماهی در صید ماهی

این طعمه که یکی از بهترین طعمه‌ها برای صید ماهیهای بزرگ شکاری و ماهی خوار است
از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد.
برای این طعمه حتماً از قلاب پایه بلند استفاده کنید.
می‌توانیم ماهی را از دو سمت به قلاب متصل کنیم اول اینکه تیزی قلاب را در انتهای ساقه دم فرو برده
و با عبور دادن قلاب از فیله سفت بالای پشت ماهی نوک قلاب از سر ماهی قدری بیرون آید
و در این حالت بچه ماهی حالت دایره و مطابق فرم قلابی که از بدنش عبور داده شده است، می‌گیرد.
در حالت دوم می‌توان با عبور دادن تیزی قلاب از سر ماهی و امتداد دادن قلاب از فیله بالای پشت ماهی
نوک قلاب را از ساقه دم بچه ماهی در آورد.
باید مواظب باشیم که تیزی قلاب زیاد از بدن بچه ماهی بیرون نیامده باشد
چون ماهی مهاجم با احساس تیزی قلاب فراری خواهد شد.

 

طعمه قورباغه در صید ماهی رودخانه

نکته مهم در مورد این طعمه استفاده از بچه قورباغه است چون قورباغه بزرگ
باعث ترس ماهی‌های مهاجم می‌شود.
تیزی قلاب را از پای چپ قورباغه عبور داده و با رد کردن قلاب از پای چپ تیزی قلاب را در همان
امتداد وارد پای راست قورباغه می‌کنیم،
این بهترین شیوه زدن قورباغه به قلاب است چون پاهای قورباغه محکم هستند
و به راحتی از قلاب جدا نمی‌شوند.

 

طعمه ذرت پخته در ماهیگیری رود

استفاده از ذرت پخته برای طعمه بسیار ساده است.
چند ذرت را به طوری که قلاب را بپوشاند از قلاب عبور می‌دهیم و استفاده می‌کنیم.

 

طعمه نان پیچک در قلاب ماهیگیر

نان پیچک بیشتر برای صید ماهیانی همچون

سونگ و کپور و آمور و زردپر که رشد یافته و سنگین وزن باشند استفاده می‌شود.
معمولاً ماهیگیران سه قلاب را کنار هم در بین نان می‌گذارند و نان را محکم دور قلاب می‌پیچند
و برای اینکه نان باز نشود دور نان را با نخ چرخ خیاطی می‌پیچند.
و به دو روش زیرآبی و روآبی استفاده می‌کنند.
البته ناگفته نماند معمولاً برای صید ماهی آمور ابتدا مقداری یونجه یا شبدر یا گشنیز که جزء سبزی‌ها هستند
کنار سه قلاب قرار می‌دهند و دور این سبزی‌ها را با نان می‌ پیچند
و سپس با نخ چرخ خیاطی دور نان را می‌پیچند و حتماً باید مقداری از سبزیها به حالت آویزان از نان بیرون
زده باشد این طعمه برای صید آمور بهترین شانس را دارد.

 

 ( گروه ورمی کمپوستینگ با آماده سازی بستری مناسب از مقدار اندکی کود گاوی شسته شده فاقد بو و اوره و ترکیباتی گیاهی  مشکل وجود بو را به خوبی مرتفع ساخته است . ) برای خرید پک کرم خاکی تماس با ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲

 مدیر گروه ورمی کمپوستینگ محمد نادمی

 

مطالب مرتبط :

نگهداری جعبه کرم خاکی در روش خانگی

آموزش تولید کرم خاکی در خانه

 

 

 

1 دیدگاه ها
  1. علی محمد بیگ زاده از گیلان
    علی محمد بیگ زاده از گیلان
    ارسال پاسخ
    سلام من خودم یه مدت شغلم تولید ورمی کمپوست بوده و آشنایی دارم . بله بدلیل شستشوی کود گاوی قبل از عملیات کمپوستینگ اوره از بستر پرورش خارج میشود .و کرم خاکی ورمی کمپوست مناسب برای ماهیگیری است .
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند