فواید کرم خاکی برای انسان و محیط زیست

فواید کرم خاکی برای انسان و طبیعت

از فواید کرم خاکی برای انسان می توان به نقش کرم خاکی در غنی کردن خاک های کشاورزی اشاره کرد .

از دیگر فواید کرم خاکی برای انسان می توان به مصارف پزشکی کرم خاکی و همچنین دارویی اشاره داشت .

فواید کرم خاکی برای انسان بسیار زیاد است به طوری که در یک مقاله و چند سطر نمی گنجد . لذا برای درک بهتر از فواید کرم خاکی برای انسان به دیگر مطالب سایت مراجعه کنید .

 

توجه شما را به سمت چپ  قسمت  (مطالب ویژه و مهم ) جلب مینمایم .

اگر با گوشی اندروید وارد سایت شدید جهت دسترسی به مطالب ویژه و مهم در انتهای پایین مطلب بعد از دیدگاهها مراجعه کنید .

تلفن تماس ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲ نادمی

 

images1 - فواید کرم خاکی برای انسان و محیط زیست

فواید کرم خاکی برای انسان

 

فواید کرم خاکی برای انسان و محیط پیرامون

بر اساس تحقیقات انجام گرفته روی کرم های کمپوست، این موجودات زنده بی آزار خطری برای انسان ها ندارند و می توانند با خوردن مواد آلی موجود در کودهای گاوی و ته مانده میوه ها و بقایای بستر کارخانه های تولید قارچ با ترشح آنزیم های داخلی، مواد آلی را آلی تر کنند. در این حالت پس از دفع فضولات کرم، با جدا کردن کرم ها از بستر، کودی سبک از بستر باقی مانده به دست می آید که از نظر وجود برخی عناصر مانند فسفر، پتاسیم، آهن و منگنز از سایر کودهای آلی غنی تر است و آلودگی کمتری نسبت به سایر کودهای رایج حیوانی دارد و در نتیجه قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهد.
کرم های کمپوست با خوردن ته مانده میوه و دفع آن به صورت کود، اجازه ی نشست شیرابه های سمی را نمی دهند و منجر به تقویت مواد آلی خاک و در نتیجه، بالا رفتن کیفیت محصولات کشاورزی می شوند.

مطلب پیشنهادی:
مضرات کود شیمیایی محاسن ورمی کمپوست

از دیگر فواید کرم خاکی برای انسان از بین بردن مواد مضر و بی مصرف مانند فضولات حیوانی و انسانی  زباله های شهری و غیره به کود آلی و پاک که عاری از بیماری و پاتوزن ها باشد .

این یکی از فواید کرم خاکی برای انسان است که از مواد بی مصرف و مضر کود ارگانیک غنی تولید کند .

 

فواید کرم خاکی و محصولات جانبی

همچنین از مدوفع کرم خاکی ( ورمی کمپوست ) تی کمپوست و ورمی واش تهیه می کنند . ورمی واش سمی ارگانیک است که بسیار موثر در دفع افات نباتی است .

تی کمپوست یا همان چای کمپوست هم به نوعی کود مایع غنی شده است که در کشاورزی و حفظ محیط زیست کاربرد دارد زیرا کاملا ارگانیک و سازگار با محیط پیرامون است .

 

آفرینش هیچ موجودی بی دلیل نیست!

یکی از برهان هایی که عموما از جانب جریان های اتئیست مطرح می شود بی دلیل بودن جهان هستی و موجودات و به وجود آمدن موجودات است.چندسال قبل زنده یاد رضا فاضلی برنامه ساز اتئیست لوس آنجلسی این موضوع را در برنامه خود مطرح نمود که “میمون برای چه آفریده شده است؟عقرب برای چه آفریده شده است؟رتیل برای چه آفریده شده است؟”ولی اکنون علم می گوید که همه جانداران حتی جاندارانی که ما تفکر می کنیم جانداران موذی هستند در طبیعت دارای نقش های بنیادی و مفید هستند .

 

فواید کرم خاکی در حفر خاک

کرم خاکی و موش کور و برخی از موشها که خاک را حفر می کنند .

 جاندارنی مانند کرم خاکی که در زیر خاک حرکت می کنند عموما به حفر خاک باعث فرآیند اکسیژن رسانی به خاک می شوند در صورتی که این جانداران وجود نداشتند اکسیژن خاک بسیار اندک می شد و ریشه های گیاهان و درختانی که ما امروزه عملا مورد استفاده قرار می دهیم می خشکید .

مطلب پیشنهادی:
کرم خاکی چیست مرفولوژی ریخت شناسی

 

از دیگر فواید کرم خاکی

از دیگر فواید کرم خاکی برای انسان می توان به استفاده از کرم خاکی در ماهیگیری ، پزشکی ، تامین نیاز غذایی انسان و دام و طیور از کرم خاکی و غیره اشاره کرد .

 

مطالب مرتبط

کرم خاکی بررسی انواع نژاد های کمپوستر ( ۱ )

غذای کرم خاکی چیست مواد مجاز و غیر مجاز

پرورش کرم خاکی یا ورمی کالچر اصول و روش ها

کرم خاکی زیست شناسی و تاثیرات ( ۱ )

 

 

2 دیدگاه ها
  1. پورجعفری
    پورجعفری
    ارسال پاسخ
    سلام داداش بدگویی همه رو کردی ولی قیمت هر کیلو کرم زنده رو نگفتی فقط داستانسرایی کردی وقت ما رو گرفتی برادر
    • محمد نادمی
      محمد نادمی
      ارسال پاسخ
      درود وقت بخیر . متشکرم از دیدگاه شما ولی کمی توجه کن به مطلب . این مطلب صرفا یک مطلب علمی از فواید کرم خاکی است و ضمنا هیچگونه بدگویی در مطلب بالا نمی بینم لطفا اگز انتقادی دارید صریح تر بیان کنید . و درباره قیمت کرم خاکی می توانید تماس بگیرید بسته به میزان خرید و نوع کرم منجمد یا زنده یا خشک شده تفاوت قیمت دارد . ضمنا هر سایتی قسمت فروشگاه دارد می توانید به فروشگاه سایت مراجعه کنید .
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند