مراقبت از ورمی کمپوست
ورمی - مراقبت از ورمی کمپوست

فارم ورمی کمپوست

 

مراقبت از فارم تولیدی کود ارگانیک ورمی کمپوست

بعد از تزریق کرم، کار بسیار آسان می‌گردد و دیگر کار خاصی نباید انجام شود و جز آب دادن و تهویه و تامین دما، کاری وجود ندارد.
توجه: کارگر روی طرح باید همیشه با برداشتن گزارش کار روزانه و چک کردن دما، ph، رطوبت و ذکر کردن این موارد کار خود را به انجام رساند که در صورت پیش آمدن مشکلی در امر تولید مهنس مشاور طرح با دیدن این عوامل علت را شناسایی و در جهت رفع آن چاره اندیشی کند.

 

پنج توصیه برای مراقبت از بستر تولید کود ورمی کمپوست

۱- برای جلوگیری از فرار کرمها اولا باید شرایط حفظ و نگهداری کافی برای بستر کرم فراهم شود و دوم اینکه هنگام تزریق کرم به بستر باید روشنایی کافی به مدت یک یا دو روز در محل بستر فراهم باشد چون کرمها از نور گریزان هستند به همین دلیل از بستر خود خارج نخواهند شد.

۲-به هیچ وجه کود و بستر رسیده نباید بو دهد در صورتی که بستر بوی خاک یا بوی ترشی (آمونیاک) دهد باید بلافاصله به آن هوا تزریق شود به این صورت که بستر را به آرامی با دست مخلوط می کنیم و اگر بر روی بستر ملافه ( لایه از کاه یا مواد دیگر مانند روزنامه که بر روی بستر می گذارند) گذاشته اید آن را برداشته و محل عبور هوا را باز نگه دارید.

۳-رطوبت بیش از حد بستر باعث جلوگیری از ورود هوا و در نتیجه مرگ کرمها می شود برای جلوگیری از این امر باید فاضلاب اضافی برداشته شود و ملافه خشک و تازه مانند تکه روزنامه به بستر اضافه شود.

مطلب پیشنهادی:
مهمترین ویژگی‌های ورمی کمپوست در مقایسه با سایر کمپوست‌ها

۴-آفت کرم جوندگان (مانند موش کور)هستند که باید از نزدیکی آنها به بستر جلوگیری شود.

۵-اخلال در بستر برای نشان دادن یا تماشای آنچه که در جریان است باعث اذیت شدن کرمها و حتی آسیب دیدن آنها می شود سعی کنید خیلی کم و در مواقع ضروری به داخل بستر دست بزنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز نشانه گذاری شده اند